Friday, 31 October 2014

Ketam Bercili De Vasss

Nampak tak apa ni? 

Ketam bercili de Vassssss!!!!

Sadap gila kau, I yang masak.... mau nyer tak sedap? Hehehehe Siap bapak bebudak ni pakai ke dua-dua tangan gaul sos nyer dengan nasi, errrr dia cucuk2 gitu dengan jari telunjuks hahahaha uols boleh bayang tak ni? 

Doesn't matter la. Anyhow... yang takder idea nak masak apa malam minggu ni.. nah buat la ketam. Resepi? Ala... uols punya lebih mabeles, I punya ni cincai jer. 

28 comments:

  1. takde aksi memelayar (makan guna playar) ke kak? batu lesung ke.. hahahha

    kat kedai ikan bakar melaka ni, kalau order ketarm (eh ejaan baru!) siap dapat 2-3 playar~

    ReplyDelete
  2. sedapnya..dah lama tak masak ketam

    ReplyDelete
  3. Huhuhu kejam. Rasanya dah lebih 24 purnama kita dan anak-anak tak dapat makan hewan tu sebab kesiankan laling kita gout.

    ReplyDelete
  4. Dari sehari ke sehari makin mengancam pulak resepi di tayang sampai kakak tak boleh tahan tengok tau. JJ pandai makan pedas ke?

    ReplyDelete
  5. best jugak nih..petang ni ada pasar malam kat tepi rumah..boleh pi tengok ketam kejap..:)

    ReplyDelete
  6. ketam is de best makanan laut..hahaha..tp hubby suka kata ketam is leceh to makan.. danggggg

    ReplyDelete
  7. Tertiba terasa nak cari ketam..ketam masak merah..nyum3

    ReplyDelete
  8. kalaulah ketam boleh dimakan bersama kulitnya mmg daku peminat setia
    susah gila nak makan ketam, boleh mendatangkan amarah, huhu
    #moodkenabuatsupketamutkcikabangygkenadenggi

    ReplyDelete
  9. Walaupun aku bukan seorang peminat ketam tapi nampak ni cam teringin pula .... percayalah gambar ketam bercili ko ni menggoda jiwa ... hehe

    ReplyDelete
  10. saje je kan menterliurkan orang yg lalu lalang kat sini..

    muehehe.. btw, lama tak datang sini.. check-in jap.. :))

    ReplyDelete
  11. lps ni buat ketam telur masin plak ;)

    ReplyDelete
  12. Okey bole bayang hihihi mesti super sedappp ni.

    I is tringin la kakakkkk nastyna.. Aaaaaaa

    ReplyDelete
  13. mak aihh sedapnyeee...tp mls nak masak..asben x mkn sgt...alasannye malas nak kopek2..haha

    ReplyDelete
  14. wow....mabeles....meleleh...hihi

    ReplyDelete
  15. Mkn ketam nga nasi x puas..
    Bnyk ratah2..

    ReplyDelete
  16. Ala Kassim!Pi baca tetengah malam pulak terus rasa lapor.Tp nampak sodap ni!

    ReplyDelete
  17. Bunda suka ketam...tapi malas nak kopek...jadi jarang makan ...

    ReplyDelete
  18. hahaha i yang duduk kat malaysia ni pun jarang sangat makan ketam...

    ReplyDelete
  19. Sadapppp.. Kegemaran i & husband. & tanda i preggy klu husband craving semcm kat ketam, hehehe 4 anak dah mmg dia yg craving dulu.

    ReplyDelete
  20. Sedap tu.. nampak pun dah tahu marbeles rasanya

    ReplyDelete
  21. Betul2 sedap la tu kalau gaul guna 2 belah tangan hahahaha. Tapi takdpt imagine cemana cucuk2 guna jari telunjuk.

    ReplyDelete
  22. Oh mak aiii......tertelan-telan air liur I di pagi hari kat Malaysia nih tau.... I ni kipas susah nak mati cik ketam. Kalau nampak ketam je, I terus kena sawan. Menggelupur rasa nak makan. Eh, bukan ke semalam dah bantai seekor masak lemak! Lupa plak ^_^

    ReplyDelete
  23. Sedapnya ketam. My feveret ni. Dah lama tak mengKetam. Selalu buat gulai jer. Pastu letak daun kunyit bebanyak. Hirup kuah pon sedap. Haiisssshhhh...Dah terbayang kertam masak lomak cili api nih.

    ReplyDelete
  24. Baru sudah mengkari ketam...huhu sodap hingga menjilat siku...tp kari xde santan la...sodap..

    ReplyDelete
  25. alamak! sekali lgi ter "gulp" . tp serius, suka sgt tengok akk masak2 nih, espeseli masakan tempatan punya (yg barat pn suka gk) .. akk tgk dr buku or idea sendiri.. kreatif laa ^^

    ps: jarang mam ketam, slu lupa beli . heks3x

    ReplyDelete

I'm only responsible for what I say (write), not for what U understand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...