Thursday, 30 October 2014

Alala Kesum....

Lihat kesum ku.... 

Segar bugar bukan?


By now dah botak ia setelah dikerjakan ke dalam laksa penang dan nasi kerabu tempohari. I just leave it in that jar yang berisi air... dah mula keluar akar-akar berselirat, yuhuuuu hopefully hidup la yer, amin amin. 

Dulu pernah cuba cucuk cucuk batangnya dalam pasu tapi keras kejung jer disitu. 

23 comments:

  1. ms preggy dl ada tanam daun kesum..dh mula tumbuh dh..tanam dalam pasu je punnn..pastu kena lak pancutan air kencing kucing, mamtik terus!! rs nk geget je kucing tu... grrrrrrrrrr

    ReplyDelete
  2. Bila dah berakar cubalah sebahagian tanam dalam pasu pula Nas.
    Kakak rasa di sana cuaca sejuk mesti senang nak subur.

    ReplyDelete
  3. aah try tanam dlm pasu pulak...mn tau 2nd try berjaya
    boleh cuba beli baja ke ape ke..hehe..wow nasi kerabu pandai uols buat..iols teringin nak belajar wat nasi kerabu lah..

    ReplyDelete
  4. Usaha tangga kejayaan ni.Hihihi!

    ReplyDelete
  5. kagum pulak aku rase, dia boleh ternak kesum dlm botol. Syabas betteh!

    ReplyDelete
  6. hehehe.. KA pun skang duk gigih tanam semula daun kesom ni depan rumah senang bila2 nak petik aje..

    ReplyDelete
  7. yeayyyy....:) moga pkok kesum tumbuh akarnya dan boleh tanam lepas nie:):)

    ReplyDelete
  8. feveret aku daun kesum ni...

    dalam laksa boleh jadi buat sayur...

    ReplyDelete
  9. Blog walking.
    jemput singgah blog sy
    norahomestayperlis.blogspot.com
    noraayub.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Org jerman panggil daun kesum apa? :P

    ReplyDelete
  11. Salam perkenalan.... jemput singgah blog saya juga... bagus tanam sendiri jimat ongkos hihi

    ReplyDelete
  12. Alalala Kasim (dialog daripada filem Ibu Mertua Ku). Pehni tanam bunga kantan pulak ye. Pasti bertambah-tambah-tambah sedap lagi laksa Penang mu.

    ReplyDelete
  13. Try la guna pasu..beli tanah lepas tu letak tepi tingkap dapur..mesti dia tumbuh elok..

    ReplyDelete
  14. hehehee... hidup la hendaknyaaaa. Insyaallah

    ReplyDelete
  15. Aiiiihhhh.... rajin bercucuk tanam pulak dia kat sana! Kalau I tak kuasa dah.

    ReplyDelete
  16. inshaAllah...moga dauk kesum itu hidup subur nanti

    ReplyDelete
  17. akak kat sini buat nasi kerabu tak letak daun kesum..anak2 kata rasa 'pedas'..

    ReplyDelete
  18. kreatif nau tanam kesum dalam botol.. heheh..

    ReplyDelete
  19. smga hidup mekar ye cik kesum.jangan hampakan empunya menanam tu kang keciwa pulak :p

    ReplyDelete
  20. Memang segar tu.. rasa nak makan petik je kesumnya

    ReplyDelete
  21. Dalam botol pon subur yerp, Smoga membesar pokok kesum tu. Tapi memang nampak segar bugar.

    ReplyDelete
  22. Dah terbau2 laksa dh ni...oh tidakkkk

    ReplyDelete

I'm only responsible for what I say (write), not for what U understand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...