Sunday, 12 October 2014

Harapkan Pagar

Macam mana pagar makan padi? (Soklan minta cepuk di pagi hari)


However... harapkan Jijah, Jijah memang boleh diharap... sampai tertidur dia penat jaga Tipah. 


Si kecik tu tersedar and menangis kuat pun Cik Jijah tak sedar, penat betul dia (° °,)


29 comments:

  1. ye Jijah. Tidurlah sbb Jijah bukan burung pegar. hahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh.. so its not pagar pagar, but burung... hohoho umur dah lebih 30 baru tau pagar itu burung hahahaha I tersalah-fahaman la selama ini.

      Delete
    2. oh yer ker..sy pun ingat pagar tuh pgrlah bkn burung..hohoho

      Delete
    3. ye ke.. pun baru tau. ada eh burung pagar. hehe. ini pon sama mcm kes 'melepaskan batuk di tangga'.

      Delete
    4. Usman baku je tau..
      Peribahasa ni..
      Tau tak cerita usman baku..ni tv 2 rtm ye..

      Delete
  2. pandai jijah jaga adik smpi tertidur tu..hihi..adik nangess pun tak sedar naa..mmg dah boleh harap...hihi

    ReplyDelete
  3. ada orang kata pegar, bukan pagar
    ntah cane masa darjah 6 dulu cikgu ajar pagar makan padi gitu

    btw sian kak jah haa
    terlena dibuai mimpi
    adik tecik tu nangis dia pun tak kaba :)

    ReplyDelete
  4. Haha....penat sungguh tu ngasuh Tipah gayanya.....
    Bukan tidur tidur ayam dah tu haha

    ReplyDelete
  5. ha ah kak. pegar tu burung. Kite dulu tak tau. Pelik lah ape bende pagar nak makan padi. Rupanya cikgu kata, burung pegar hehehe

    ReplyDelete
  6. Haha.. kakak solehan ni.. bagus JJ..

    ReplyDelete
  7. ahahaha..penat btl babysitter tu..xpasal² jd pegar.. xpela nakkk

    ReplyDelete
  8. hahah kelakarla posting ni. penat baby sitter tu u. :D

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. khilaf terjadi antara pagar dan pegar sebab dari jawi convert ke rumi, lalu kita ni sampai dh masuk 30an baru la tau-okeh, harapkan pegar, pegar makan padi.

    x bleh harapkan pipit dan enggang, sbb deme dh ada dalam contoh peribahasa yg lain :P

    comey kekanak berdua ni. *tetibe*

    ReplyDelete
  11. haha cute je kakaknya.. adik melalak die x sedar tu yg x tahan tu..

    ReplyDelete
  12. Alahaiii...dah boleh harap dah JJ yer...nama pon pompan, bakat keibuan tu dah terserlah dah...

    ReplyDelete
  13. I baca komen yang pertama dan oh, ya ke... I pun tak tahu pagar tu burung sebenarnya. Tapi I tak pernah tanyalah camna pagar makan padi sebab tu sampai la ni I tak tahu I tersilap anggap.

    Comel je Jijah tidur kepenatan. Agaknya dah berapa lamalah you suruh si Jijah jaga si Tipah ni? Kesian Jijah kepenatan betul nampaknya.

    ReplyDelete
  14. Hahahaha..takpa...JIjah penat sgt tu jaga Tipah

    ReplyDelete
  15. Penat sangat si Jijah tu.... Penat belajar sungguh2 kat KITA.... Tak gitu Jijah?
    Yg si Tipah pun comel jer muka penuh harapan minta perhatian.. Tapi sempat lagi mama ambil gambar... Entry ni up dulu baru ambil Tipah eh? Kikiki, lagi satu soalan nak kena cepuk dek tuan tanah...

    ReplyDelete
  16. Harapkan pagar, pagar tak siap-siap..hahaha xsakit tengkuk ke tido mcmtu? hahaha

    ReplyDelete
  17. kalau pepatah tu sebut harapkan burung pegar, burung pegar makan padi...mesti ramai tak keliru kan. hihihi. kita pun baru tahu pasal ni....Comel akak jijah kita tertidur...nampak penat betul. maafkan dia ya mama. hihihi

    ReplyDelete
  18. Ekekeke...lawaklah jijah ni. Tak tahan nak gelak tgk gambar ni. Kepenatan sungguh si jijah jaga tipah. Sampai tipah nangis pon tak sedar.

    Tapi jijah nampak sedikit chubby ☺

    ReplyDelete
  19. Aik dah tkr Jijah plak eh hihi nway so cute kakak ttdo mcm tu yg adik plak nangis kakak tak dgr langsung. Sure penat jaga adik tipah tu hihi

    ReplyDelete
  20. kepenatan cik jijah menjaga tipah ye..omei angat hihi

    ReplyDelete
  21. alololo...sweetnya kak long Jijah ni ha...sian Tipah....

    ReplyDelete

I'm only responsible for what I say (write), not for what U understand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...