Friday, 12 December 2014

Kepulangan Ibunda

Ibunda tercinta saya, Habsah binti Mohd Noor telah pulang mengadap Illahi dalam kemalangan semalam 11/12/2014 dan jenazah beliau telah selamat dikebumikan dipagi Jumaat.

Saya hanya ingin memohon kepada rakan-rakan untuk sama-sama mendoakan kesejahteraan dan sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah. Terima kasih.

Saya akan berehat dari berblogging buat seketika.

Nope, kami tidak sempat pulang untuk menatap arwah buat kesekian kalinya. Sejujurnya, saya masih bingung.



86 comments:

  1. Alfatihah..Takziah Nas dan keluarga...semoga rohnya ditempatkan bersama orang2 yang beriman..aminnn...

    ReplyDelete
  2. Takziah buat keluarga MJ...sesungguhnya Allah lebih sayangkan arwah ibu MJ.. moga rohnya tenang di sana, kita sama-sama doakan..
    Akan ambil masa untuk mengatasi perasaan bingung, kehilangan, dan semua-semua tu. Moga MJ tabah.. kuatkan diri ya.insyaAllah...

    ReplyDelete
  3. Salam takziah untuk nas sekeluarga..
    Alfatihah untuk ibu nas, moga rohnya ditempatkan di kalangan orang beriman.
    Semoga tabah menghadapi berita ini..insyaAllah..Hugss

    ReplyDelete
  4. Daripada Allah kita datang, kepadanya jua kita kembali....
    Salam takziah buat mama JJ dan keluarga....
    Semoga arwah tenang di sana...
    Sangat terkedu dan terkejut dengan berita yang tiba-tiba...
    Al-Fatihah...

    ReplyDelete
  5. I'm sorry to hear that.Alfatihah buat bonda mama JJ.Please be strong dear.

    ReplyDelete
  6. Takziah dear... tabahkan hati hadapi ujian ni sentiasa doakan arwah dan sedekahkan fatihah..

    ReplyDelete
  7. Takziah kakak and family...Al-fatihah for your mum..

    ReplyDelete
  8. Daripada Allah kita datang, kepadanya jua kita kembali
    Semoga tabah menghadapi berita ini..insyaAllah.

    ReplyDelete
  9. takziah untuk kak sekeluarga.. Al-fatihah untuk arwah :( , be strong kay...

    ReplyDelete
  10. innalillahiwainnalillahirojiun... takziah buat nas n keluarga.. byk bersabar ye.. sedekahkan alfatihah n doa byk².. semoga roh arwah ditempatkan di kalangan orang² yg beriman.. xpe, kami faham.. take time dear.. *hug*

    ReplyDelete
  11. takziah utk keluarga akak ya..al-fatihah..

    ReplyDelete
  12. Salam takziah. Terkasima dengan berita ini. Apapun, yang pergi tidak akan kembali. Yang tinggal kena teruskan kelangsungan hidup. ALFATIHAH disedekahkan kepada arwah PUAN HABSAH MOHD NOOR.

    ReplyDelete
  13. Salam takziah . Al fatihah utk bonda

    ReplyDelete
  14. Salam takziah dan alfatihah - marl

    ReplyDelete
  15. salam takziah buat akak sefamily.. al fatihah buat mama tersayang... :'(

    ReplyDelete
  16. Al fatihah nas.semoga arwah dicucuri rahmat &ditempatkan di kalangan mereka yang beriman.amin.

    ReplyDelete
  17. Al Fatihah dan salam takziah. Allah.terkejut rasa baca entry akk yg ni. Moga Arwah mak akak ditempatkan dalam kalangan org beriman. Kuatkan semangat kak.

    ReplyDelete
  18. takziah dear, semoga arwah bonda dicucuri rahmatNya.

    ReplyDelete
  19. terkejut sy dengar berita sedih ni.bykkan bersabar, semoga semuanya dipermudahkan.Al-Fatihah

    ReplyDelete
  20. Allahummagfirlahu, warhamhu.. semoga semuanya dipermudahkan.. bertabah.. semuanya ada hikmah..

    ReplyDelete
  21. Al Fatihah.. tekejut mendapat perkhabaran ni. moga tabah..

    ReplyDelete
  22. al fatihah..Nas...byk2 bersabar..bertenang..doakan arwah ibu dditempatkan bersama org2 yg beriman...

    ReplyDelete
  23. Salam Nas, takziah di atas pemergian bonda..semoga sabar dengan dugaanNya..dari Allah kita datang, kepadaNya juga kita semua dikembalikan..

    ReplyDelete
  24. innalillahiwainalillahirojiun, sedih and its really shocking news nas, moga redha and take care. Al-Fatihah..

    ReplyDelete
  25. Innalillahiwainnalillahirojiun...Salam takziah buat MamaJJ & family. Al-fatihah buat bunda tercinta, Habsah binti Mohd Noor. Bertabahlah.

    ReplyDelete
  26. Innalillah. Nas harap bersabar. Saya faham, sangat perit dan pedih menerima ujian begini. Saya pernah rasa. Sesungguhnya salah satu yang dapat membantu arwah ibu di sana ialah doa anak yang soleh. 'Anak soleh', itu yang saya sedaya upaya jadi supaya doa saya sampai untuk arwah emak saya. Jom la kita sama-sama jadi anak yang soleh Nas. Mudah-mudahan ibu-ibu kita akan berasa di kalangan hamba-hambaNya yang terpilih.

    ReplyDelete
  27. alfatihah & salam takziah, yg penting kgn lupa sedekahkan alfatihah bila kenangan tu dtg yer ! redhalah n satu lg TQ ke blog KA even dah lama x menjenguk ke sini yer ..

    ReplyDelete
  28. Alfatihah... Takziah saya ucapkan kepada kak Nas sekeluarga... Kuatkan semangat ye. Allah lebih sayangkan arwah.. Go grief if it makes u feel better... Dats d best advice I can give for now.. ='(

    ReplyDelete
  29. salam takziah..bersabar la ye..

    Alfatihah..

    ReplyDelete
  30. Al fatihah . Takziah akak . Be strong !

    ReplyDelete
  31. Allah... :( Al-fatihah ...salam takziah untuk awak sekeluarga...

    ReplyDelete
  32. Al-fatihah..
    takziah buat akak sekeluarga..banyakkan berzikir, berdoa untuk arwah mak..
    tenangkan hati..insya'allah..

    ReplyDelete
  33. Salam takziah from me, ur silent reader. Al Fatihah utk allahyarhamah. Walaupun x dapat bertemu, namun doa dan pahala lebih afdhal untuk beliau. Semoga tabah.

    ReplyDelete
  34. salam takziah nas.
    kehilangan akibat kemalangan memang mengejutkan. bertabahlah.

    seorang kenalan aku juga menghadapi kehilangan akibat kemalangan minggu lepas. kedua parents dijemput pulang serentak.

    ReplyDelete
  35. Alfatihah....
    Takziah buat MJ sekeluarga. Moga MJ tabah yer.....Amal jariah yg berkekalan utk arwah antaranya adalah doa daripada anak yg solehah. Banyakkan lah mengirim doa buat ibu tersayang. Moga arwah akan tenang di sana.

    ReplyDelete
  36. Innalillah. Takziah dari Pak Ngah. Suatu kehilangan yg tiada pengganti namun hidup perlu diteruskan. Redhailah pemergiannya. Al Fatihah.

    ReplyDelete
  37. Inna lillahi wa inna ilaihi rojiun. Takziah dear..sedekahkan Al-fatihah byk2 pd arwah ye .

    ReplyDelete
  38. Hopefully MJ dan family semakin tabah dan redha menghadapi keadaan ni.. banyakkan doa kepada Allah..

    ReplyDelete
  39. innalillahiawainnailahirojiun..takziah dari akak, sabar dan tabahlah ye

    ReplyDelete
  40. alfatihah mummy JJ
    moga ibu aman di sana

    ReplyDelete
  41. Al Fatihah...
    Salam takziah dari saya

    ReplyDelete
  42. Al Fatihah..takziah. tabah yer. tak dapat pulang tak pe lah nak buat mcm mana kan. iringi pemergiannya dengan zikir dan bacaan ayat suci Alquran. Moga beliau tenang di sana. Kuatkan semangat yer. Ingat Allah selalu.

    ReplyDelete
  43. moga arwah ditempatkan dalam kalangan orang yang soleh. salam takziah

    ReplyDelete
  44. Tahziah Nas dan keluarga . Moga tabah dengan dugaan yang cukup berat ini. Al-fatihah

    ReplyDelete
  45. takziah sis....semoga tabah menghadapi hari2 yang mendatang....semoaga roh ibu ditempatkan di kalangan orang yang soleh...

    ReplyDelete
  46. Alfatihah buat arwah ibu Nas. Semoga arwah ditempatkan bersama-sama orang yang beriman. Salam takziah buat Nas sekeluarga. Terkejut sungguh bila mendengarnya. Semoga Nas sekeluarga tabah menghadapi dugaan ini.

    ReplyDelete
  47. innalillah
    salam takziah sis
    semoga tabah kuatkan semangat
    al-fatihah

    ReplyDelete
  48. Al fatihah.. smoga roh arwah mak akak dtempatkan di sisi2 org beriman..

    ReplyDelete
  49. Innalillah.. takziah buat nas dan keluarga..

    ReplyDelete
  50. innalillahiwainnalillahirojiun..takziah tuk kalian sekeluarga
    semoga tabah menghadapi dugaan ini

    ReplyDelete
  51. Innalillahiwainnalillahirojiun..salam takziah Nas.semoga arwah ditempatkan dengan orang yang beriman

    ReplyDelete
  52. Takziah nast ... sungguh terkejut bila baca berita ni .. banyak2 bersabar.

    Al Fatihah untuk arwah. Semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman.

    ReplyDelete
  53. Innalillah... sungguh kakak baru tahu Nas
    Salam takziah buat Nas dan keluarga. Kakak dpt rasa apa yg Nas rasa apa lagi tak dpt menatap wajah buat kali terakhir.

    Moga rohnya tenang di sana..

    ReplyDelete
  54. inna Lillahi wainna ilaihi rojiun,
    salam takziah Nas,
    Ya Allah, Kau tabahkanlah hati sahabatku ini,
    kuatkan semangatnya.

    take care Nas.

    ReplyDelete
  55. Innalillah, semoga kakak dan keluarga tenang menghadapi perkara ini.

    ReplyDelete
  56. takziah buat kak sekeluarga.. smoga roh ibunda kak Nastyna ditempatkan bersama orang2 yg soleh dan solehah.. amiin...

    ReplyDelete
  57. Selamat Tahun Baru 2015.... semoga tahun ni memberi kebahagiaan untuk kita semua

    ReplyDelete
  58. Assalam MJ......apa khabar, sihat? Moga awak dan seisi keluarga dlm lembayung rahmat Allah hendaknya...

    ReplyDelete
  59. MJ, JJ dan Melina ok? Saja bertanya khabar.. moga sihat semuanya

    ReplyDelete
  60. Ya Allah, salam takziah dear,
    subhanaAllah, julia faham mama JJ bingung...julia dan kami semua doakan semoga arwah senantiasa di rahmati dan di lindungi Allah...mama JJ hugssssssssssssssss

    ReplyDelete
  61. assalamualaikum...salam takziah dr sy buat sis nas sekeluarga... salam perkenalan dr sy.. jemput singgah blog sy :)

    ReplyDelete
  62. As salam mommy Jijah & Tipah. Apa khabar. Rindu kamu anak beranak. Smoga terus tabah. Kuatkan semangat yer.

    ReplyDelete
  63. akak..takziah. sy tumpang bersimpati. akak kat mana ? lama sepi. i hope ure doing ok.

    ReplyDelete
  64. Kakak berkunjung ke sini lagi. Moga bertambah tenang setelah lebih sebulan dah arwah mak pergi meninggalkan keluarga. Tabahkan hati, teruskan doa buatnya.

    ReplyDelete
  65. Al-fatihah….salam takziah dr kros. Maaf baru dpt tahu berita ni. Harap nas byk2 bersabar & tabah menghadapi kehilangan ibunda tersayang. Semoga arwah ditempatkan bersama mereka yg beriman. Amin

    ReplyDelete
  66. Salam takziah sis.. semoga tabah dan kuat..

    ReplyDelete
  67. assalam singgah mencari mama jj
    harap semuanya sihat dan sentiasa tabah dgn ujian ini..
    alfatihah

    ReplyDelete
  68. salam takziah nas atas kepulangan ibunda..
    agak terkejut baca berita nie..semoga nas & family tetap tabah yer..

    ReplyDelete
  69. assalamualaikum.. merindui kisah MJ dan anak2.. take care dear...

    ReplyDelete
  70. Salam takziah..
    Rindukan JJ.. 😢
    Please pass my huge big hug for her and fly my kisses to her check too..

    ReplyDelete
  71. salam takziah ..semoga akak tabah .
    semoga arwah dikalangan orang2 beriman

    ReplyDelete
  72. Takziah, al-fatihah...maaf, baru baca entry awak ini

    ReplyDelete
  73. Assalamualaikum kak.. sihat ke? salam takziah.. semoga terus kuat ye.. rinduuuu

    ReplyDelete
  74. Salam Nas...semoga dapat berblog lagi...rindu celoteh pasal anak2..

    ReplyDelete
  75. daripada Dia kita datang dan kepada Dia kita akan dikembalikan.
    Moga roh ibunda tersayang Habsah binti Mohd Noor ditempatkan dikalangan mereka yang beriman. Amin. Al-Fatihah...

    ReplyDelete
  76. rindu cerita2 baby girl 2 orang tu.. mesti yang kecik dah besarkan.. akak cepat la post something.. rindu..

    ReplyDelete
  77. salam Nast ... berkunjung lagi setelah dua bulan berlalu ... semoga nast sekeluarga dah bertambah tenang.
    dah rindu dgn cerita2 anak2 nast yg comel tu.

    Al Fatihah untuk arwah ibu Nast ...

    ReplyDelete
  78. Al-Fatihah atas pemergian bonda tercinta. Semoga terus tabah..

    ReplyDelete
  79. apa khabr Nas hari ni?
    rindu nak baca entry nas macam dulu-dulu
    moga Nas tabah hadapinya
    akak pernah merasainya
    walau dah masuk dua tahun..

    ReplyDelete
  80. SA terlambat membaca perkhabaran ini...takziah...alfatihah

    ReplyDelete
  81. Al-Fatihah..

    indeed we belong to Allah and indeed to him we will return.. ~Hugs~

    ReplyDelete
  82. Allah sedinya.. takziah kak.. inshaallah arwah ibu akak di kalangan hambaNya yang soleh :)

    ReplyDelete
  83. As salam Nas..ila baru tahu..salam takziah dari ila untuk Nas & family...semoga arwah ibu Nas dicucuri rahmat..Al-Fatihah

    ReplyDelete
  84. AL - FATIHAH
    takziah buat mama JJ n fmly,ai dh rs apa yg mama JJ rs,sakit sgt...moga arwah ditempatkan bersama org2 yg beriman & utk mama JJ,sabar! itu je yg mampu kita lakukan selain dr berdoa dan trs berdoa.even 3 or 4 years also u akan rasa mcm baru je berlaku..trs tabah & kuat ye mama JJ..

    ~hug~

    ReplyDelete

I'm only responsible for what I say (write), not for what U understand

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...